Nu är han här!

En dag efter igångsättningsbeskedet halv fyra på e-middagen gick vattnet, mitt i bullbaket. Stog i duschen och ringde Martin i skräckblandad förtjusning! Förlossningen gav oss en kontrolltid klockan 6. Så Martin skyndade hem från jobbet i snövädret, kom hem med andan i halsen och hamburgare i handen, vi måste ju ÄTA! Inga värkar överhuvudtaget men massor av vatten. På NÄL undersöktes jag och sen fick vi en ny igångsättningstid 8.30 på fredag morgon....Vi åkte hem och sov några timmar.

Dagen efter var vi återigen på NÄL och det bestämdes ganska snabbt att det skulle bli värkstimulerande dropp. Vi väntande och väntade...inga värkar...sen blev klockan 14.....PANG värkarna var igång! Barnmorskan (underbar by the way) kom snart och undersökte...jodå 8 cm öppen 2 kvar tills jag får krysta.....så bye bye epidural hej lustgas! lustgasen i mitt fall funkade sådär...ville mest lipa av den....så det var bar att köra 16.41 (midre än 3 tim senare) hade jag iaf en liten grabb på bröstet och det var kärlek vid första ögonkastet! Efter det fick vi kissa lite på pappa, äta lite, gosa lite......

Min förlossning var ovanligt snabb för att vara förstföderska och vår bm var både imponerad och förvånad över hur snabbt det gick, och egentligen utan bedövning oxå! Känner mig såklart jättestolt över både mig och Martin att vi fixade detta tillsammans. Han har flera ggr sagt hur impad han är att jag hade sånna krafter...och jag är stolt över honom och att han fanns där på alla sätt och vis när vår son kom till världen! Stolta föräldrar är vad vi är...

Nu kommer snart pappa med semlor :D. Tack alla för fina sms, mail och telefonsamtal! Vi svarar så gott vi hinner, men än så länge är det fullt upp med Noahgos. Ska försöka va duktig med bloggen iaf :)...

kramkram
familjen Blom

Kommentarer

Anonym sa…
Grattis, grattis GRATTIS till underverket Therese!! Underbart! Stor kram från Anna Nyberg

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!