Idag är det måndag igen...

Sitter i vardagsrummet och kikar ut på all snö som faller från himlen. De senaste väderrapporterna har inte stämt alls...men vackert är det! Kan inte säga att det är det ultimata vädret att vara höggravid i tyvärr, när snön packas så blir den hal och mina vinterskor är helkassa och hala dom med så det är ett äventyr bara att gå ut och hämta posten...

Idag ska jag dock ta in lite ved och gör rent kaminen oxå. Sen får vi se om det kan bli något bullbak. Känns så skönt den här veckan för jag har inget mer än bm inplanerat. Kommer säkert bli mer men än så länge är veckan ett ganska så oskrivet blad...På onsdag vet vi ju mer säkert hur stor bebisen är är men de senaste dagarna har jag märkt att den måste växt på de här två veckorna det gått emellan "vägningarna" för nu trycker den massor mot revbenen och det gjorde den inte ens när magen stog "som högst". Är nog trångt för vårt lilla hjärta där inne nu...

Har absolut inga som helst känningar om man pratar sammandragningar eller så. Men kroppen har de senaste dagarna känts a
nnorlunda, mer öm...huden är alldeles känslig, ungefär som när det är dax för roliga veckan, hormoner hormoner! Har ju faktiskt tippat lite på att det skulle kunna hända nått denna veckan...men vi får se!

Just det, alla hjärtans dag har det varit oxå. Jag och Martin har inte firat den dagen på ganska många år, men i år önskade jag mig en lagad middag från honom. Och eftersom det händer...hmm ja inte många ggr på ett år eftersom han verkligen hatar att laga mat så var det en ganska stor händelse :) Så jag tänkte att jag ju får göra mig lite fin iaf, sminkade mig och tog på mig kjol faktiskt. Var väldigt mysigt att sitta och vänta på att bli eskorterad till middagsbordet med finporslinet framdukat. Han ahde lagat marinerad fläskfilé med potatisgratäng, bearnaissås och haricot verts. Till efterrätt blev det marängswiss :D jättegott!! Tack min underbara man för att du anstränger dig för min skull!



På kvällen va det melodifestivalen o
ch då gjorde jag en liten smörgåstårta...















....som vi egentligen va alldeles för mätta för så det blev en måltid till både igår och idag :) Melodifestivalen då....hmm ja jag tyckte personligen att den va ganska avslagen, bättre låtar sist. Men jag tippade på heat och Amy Diamond och det gick väl ok. Måns trodde jag skulle gå vidare men jag tyckte hans låt va sååå töntig och tjejerna i bakgrunden ska vi inte ens...

Ja resten av helgen har vi pysslat...kollat på försäkringskassan och undrat hur det ska gå att vara småbarnsföräldrar och hemma från jobbet...kom på att vi egentligen inte träffat nån förutom varandra denna helgen. Jag tycker det va skönt eftersom jag haft så mkt roligt besök hela veckan men Martin tyckte nog att det va lite långsamt. Hans bröder va här en snabbvisit med en ugnsform från IKEA dom varit så snälla att inhandla...annars har det bara varit vi...

Nej nu är det dax att ta tag i den här dagen!
kram
/T

Kommentarer

Anonym sa…
Vad kul att du har börjat blogga :)) Jag följer med spänning! Stort lycka till nu, när det än händer! Och hör av dig när/om du vill ha besök.
Kram kram
smurfenlina sa…
självklart kommer jag vilja ha besök! vi hörs vännen!

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!