Gissningslek...

Nu är jag inne i V27 och eftersom man aldrig vet med tvillingar kan det ju faktiskt vara ganska nära till vi får träffa dem! jag tänkte att någon kanske vill gissa lite på vad det är för parvlar där inne, 1 kille 1 tjej? 2 killar kanske? Gissa gärna datum oxå, ska sammanställa gissningsleken om ett tag så får vi se vad som händer :)

Fr.om måndag är jag sjukskriven, sen får vi se om jag verkligen är hemma på heltid fr.om nu...det är ju den berömda försäkringskassan som bestämmer....men det är ett otroligt segt maskineri det där. Först och främst måste jag vara sjuk från jobbet i 2 veckor. Först då kommer jobbet skicka en anmälan till fk om att jag nu varit sjuk 2 veckor och att ärendet ligger hos dem. Efter det skickar fk någon blankett hem till mig där jag ska fylla i med egna ord varför jag inte kan jobba. Den blanketten skickar jag in med sjukintyg från läkaren, (ska även skicka med kopia på lönespec så kanske man minskar risken att fler brev måste skickas fram o tillbaka). Sen är det bara att vänta på "domen". Och de har ju en handläggningstid på 4 veckor eller nått så jag har ingen aning om avd som händer om det hela inte godkänns. Då har man ju gått veckor utan lön...ett väldigt konstigt system över lag. Men det allra konstigaste är ju att fk inte litar på en läkare som faktiskt träffat människan de sjukskriver utan att det ska sitta en läkare med ett papper framför sig och avgöra huruvida personen kan jobba eller inte....

Och det här med att man ska beskriva sin arbetssituation själv.....spelar det egentligen nån roll....? Kan ju definitivt inte beskriva nått med medicinska termer och det känns väldigt avgörand om jag råkar ha någon "svaghet" i min egen beskrivning...ja usch allt det här med fk gör att jag får ont i magen.

Ska ta och äta en sur god satsumas nu så blir jag nog på bättre humör :)

Kommentarer

Therése sa…
Jag ser dig som en liten pojkmamma =) Så jag gissar på att det är 2 små killar till.
Men jag tycker att det är svårt när jag inte har träffat dig med mage... Jag kan nog se dig med 2 flickor också, eller en av varje vilket kanske är roligast för Noah. Då har ju tvillingarna det speciella med sitt band, men Noah får ju ett eget band med killen.
Men jag gissar på att du får all boys!

Hoppas att du får det lite goare ni som sjukskriven! Om ni orkar med en liten resa är ni hjärtligt välkomna hit!!

Kramar
Therése sa…
Datum då? När var du beräknad?
Lena Blom sa…
Lagom till farmors födelsedag.
Skulle vara roligt med en tjej så det blir flickor i den familjen Men bara det går bra är allt välkommet.
Ja du fkassan kan man sucka över hoppas du får en bra handläggare så går det säkert bra.

Hälsningar Lena Blom
smurfenlina sa…
Hej Lena! Ja vi hoppas på en tjej och en kille :) och så tidigt som möjligt i december, kul att du tittar in här!
Hej Gumman!
Jag tror fortfarande att du kommer att få en av varje;)
Den 14 dec tittar de ut;) 17 kommer jag.....hahaha nä ni ska allt få landa först innan vi kommer och hälsar på. Men sen måste vi få se de små undrerna.

Kram ///Sofia
Jennie sa…
Jag tror att du kommer få två små fina töser som tittar ut 20:e dec =)
Vad gott med julmust förresten! Nu blev jag med sugen på det! =)

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!