peppar peppar...

Noah är nu inne på den 4:e dagen på förskolan den här veckan. Kan det bli en hel vecka för honom utan sjukdom nu....spänningen stiger :) Verkar faktiskt som att det släppt ytterligare lite den här veckan. Imorse lämnade jag honom ute hos fröken för vi kom sent så att de hade redan hunnit gå ut. När jag vände ryggen mot dem för att gå mot bilen hade han redan slutat gråta. Och han gråter inte så mkt på morgonen, mer protesterar. Maten fungerar inte speciellt bra, vilket fröknarna också säger brukar vara en vanlig protest, sover gör han iaf litegrann.

Jag är bara SÅ tacksam för att fröknarna verkligen verkar förstå honom och trots att de är så få personal verkligen ger Noah det han behöver! Igår när jag skulle hämta Noah höll jag på att inte komma därifrån. Finns ju några tjejer på grannavdelningen som är ett par-3 år äldre än Noah som är helt totalt förälskade i honom (eller de är de som är "värst"). går när jag kom sa de att vi ääälskar Noah" och ville helst inte släppa hem honom utan en massa kramar. Fröknarna sa också att de hade kommit över och frågat om inte Noah var vaken. Men då hade de fått säga att han var vaken men behövde få vara lite ifred oxå. Hela situationen är så gullig och Noah var väldigt diplomatisk när vi gick och gav båda tjejerna en kram innan han backade därifrån! Känns skönt att fröknarna dock förstår att han är en liten kille som behöver space ibland oxå! Känns skönt att han börjar känns sig hemma och verkligen har kul på förskolan!

Är i V28 nu och nu har sömnen verkligen börjat krångla, sover inte mkt per natt vilket såklart känns på dagen även om jag inte gör så mkt. Bebisarna buffas och sparkas där inne och känns riktigt tunga emellanåt. Jag och M ska försöka komma iväg på en liten hotellövernattning om några veckor för att ladda batterierna och få lite ensamtid. Allt är ju ganska intensivt just nu, han jobbar mkt och jag är trött och Noah har varit sjuk en hel del så det känns välbehövligt. Igår kom äntligen mormor, morfar och farmor, farfar hem från sin Madeira resa oc de verkar ha haft en riktigt spännande och rolig resa tillsammans. Vet iaf en liten kille som längtat väääldigt mkt efter dem....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!