Ögoninfektion & 18-månaderskontroll

Nu var det dags igen, sen i torsdags har Noah haft en ögoninfektion. Stackarn vaknar på morgonen med ihopklibbade ögon och hela långa dagen få vi torka var-usch! Egentligen ser det värre ut än vad det är, det är typ som en förkylning men som satt sig på ögonen. Det är dock väldigt smittsamt så någon förskola är det inte tal om...

Jag och M har varit otroligt noga med handhygienen och byter handdukar och örngott så ännu har vi klarat oss, men stackars farfar åkte på ögoninfektionen igår och det ser inte kul ut.

Idag var det såklart 18-månaderskontroll också, inte så bra utgångsläge. Noah vägrade titta på läkaren och sköterskan och satt som en liten apbebis fastklistrad på mig och grät. Så det blev bara en stressad jobbig situation där jag försökte svara så gott på frågorna och Noah var helt olik sig själv....han gillar verkligen inte bvc. Vi fick iaf medecin utskriven för ögonen så att infektionen ska ge med sig lite snabbare!

Idag har jag haft det ganska jobbigt med foglossning och öm mage. Har fått en rätt stor punkt ovanför naveln som ömmar och nästan känns som ett sår fast på insidan- svårt att förklara. Läste mig till att det kan bli så, speciellt vid flerbarnsgraviditet då livmodern växer fortare än den hinner med. Fattade det som att det blir typ som bristningar/växvärk i den. Känns lite som ett brännsår......Vet att jag fick samma med Noah på samma ställe men mycket mycket senare in i gravidteten, som allt annat :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!