Spec.mödrarvården V33

Rapport härifrån då :)

Bebisarna mår toppen, väldigt livliga bebisar sa läkaren vilken hon tyckte var bra! Tyvärr har ettan INTE vänt sig- åt rätt håll iaf. Utan nu ligger båda två busungarna med rompan neråt! Och huvudena är sida vid sida, såg riktigt gosigt ut. Ettan hade hjärtslag ca135 och tvåan ca 155, precis som sist alltså! De ligger precis på sin kurva båda två och ettan väger ca 1600 g och tvåan 1700 g!

Mitt järnvärde har höjt sig ännu ett snäpp till 118, gott!

Så, om 2 veckor har jag nästa tid, läkaren ville att jag skulle ta det väldigt lugnt fram tills dess eftersom de fortfarande försöker stoppa en förlossning om det skulle komma igång. Då om två veckor kommer jag få en tid för snitt (avslöjar inte när det blir än). Om ettan ändå lyckas vända sig fram till snittdagen så får vi helt enkelt åka hem igen och vänta......:) Jag har fortfarande lite lite hopp om att den ska vända sig.

Vi gjorde en koll på livmodertappen oxå, den hade bara minskat 1 mm på 3 veckor och har inte öppnat sig något. Så den ser bra ut! Men när vi kollade kunde man se ettans lilla rumpa bukta ner mot kanalen så den är nedträngd ganska långt ner vilket kanske inte är ett så bra tecken för vändning........

Om två veckor får jag iaf ytterligare besked.....behöver bara hålla mig lugn och cool fram till dess :)

Kommentarer

Therése sa…
Mysigt!
Men om tvåan ligger med rompan neråt och ettan med huvudet neråt så är det fritt fram att testa vaginal förlossning?
Vänder de tvåan rätt då under tiden?
smurfenlina sa…
I en tvillingförlossning är det tydligen sällan några problem att föda fram tvåan i säte för att kanalen är så utvidgad redan....så tvåan får ligga lite hur som :)

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!