Förkylningstider

Ja som så många andra är vi förkylda här i fam. Blom. jag och Noah började för 2 veckor sen och nu har Martin också fått det. Men Noah har haft den mest utdragna förkylningen, han hostar fortfarande och jag torkar en del snor kan ajg säga. Igår natt hostade han så himla mycket att jag ringde bvc och dom ville att vi kom in med honom. Men lungorna lät perfekta så det är nog snor och slem som gör att han hostar. Vi hade lite planer nu i helgen men det var bäst att vara hemma med Noah så han får lite lugn. Jag och Martin (och hans bröder) åker ju till London på torsdag så jag vill veta att Noah mår bra annars åker jag inte. Men just nu ser det ut att gå åt rätt håll, lillen är ju superpigg trots host och snor så på det sättet är det ingen fara med honom. Han far runt här som ett yrväder ibland eftersom han kommit på alla fördelar med gåstolen nu.

På + sidan: Han kan busa mer, dra ner mer saker, hänga i gardinen och hoppgungan och springa jättejättefort, helst på mamma och pappas fötter.
På – sidan: Halksockarna blir utslitna...
Ja så det är inte så mkt snack, han älskar sin gåstol!

Förra helgen sov Noah hos sin farmor och farfar en natt. Första natten utan älsklingen- läskigt! På det stora hela hade det gått jättebra men visst a det lite ledsamt vid läggdags när mamma eller pappa inte var där. Och han hade allt tittat mot dörren en del och undrat..MEN på morgonen var han jätteglad och sig själv igen så det känns tryggt för alla, nu att vi vet att det funkar. Så nu ser jag fram emot ett par-tre dagar i London och få lite tid med min man!

Vad har mer hänt...Hmm Noah sover lite bättre på natten igen. Han kommer in till oss mellan 2-4 men det är överkomligt. Martin och jag har börjat somna honom i sin säng nu istället för att vi går och bär på honom och det känns som ett framsteg, vi måste såklart sitta bredvid sängen tills han somnat men det tar faktiskt inte så långt tid...en kvart ungefär.

Så förutom förkylningar så mår vi riktigt bra. Vi underhåller oss med öppna förskolan och träffar andra föräldrar och kompisar. Vi har helt enkelt ett busy schema så det är därför blogginläggen ibland lyser med sin frånvaro! Kanske om ni kommenterade och skickade lite fler hälsningar..då hade det kanske blivit lite mer liv här ;) *fisk fisk* *blink blink*

kram på er alla godingar!


Kommentarer

Anonym sa…
Nu har jag hittat din sida :) Tack för en jättetrevlig fika. Det måste vi snart göra om! Hoppas Noah snart mår lite bättre...

Vad hette bebisaffären på Tjörn som du nämnde. Har ju minne som en guldfisk ;) Kramkram, Linda
smurfenlina sa…
hej vännen! den heter Humlans leksaker! tack för den supergoda kakan. Den bjöd vi på hela helgen och fick högsta betyg av samtliga :) kraaam

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!