BVC igår

Just nu ligger Noah och sover i våran säng och jag sitter uppe och surar lite för att jag hostat en del inatt så jag fick hoppa över träningen- IGEN. Sen bev jag ännu surare när jag såg att man måste avboka passet senast 3 timmar innan passets början...annars blir det straffavgift SUCK!

jaja, igår hade vi en aktiv dag. På förmiddagen var vi först på BVC, allt såg bara bra ut och han utvecklas bra. Hon tyckte att han var väldigt pigg och stark i kroppen. Nu väger plutten 7860 g och är 42,5 cm lång. Han ligger med andra ord precis på sin kurva (fast under medelkurvan då). Den senaste veckan har det hänt väldigt mycket med Noah, bäst av allt är att han kommit ur separationsfasen och är inte lika beroende av mig. Han har t.om blivit lite pappig nu vilket bara känns härligt! Han är mer nyfiken på andra människor nu och stirrar nästan ut dem tills de tittar på honom haha (för två veckor sen grät han om nån tittade på honom typ). Han är otroligt stark i kroppen och tar sig lätt till stående om han får något att ta tag i. Så nu är sängen nere i lägsta läget, det dröjer inte lång tid tills han kan ta sig från liggande till sittande. Krypa är fortfarande väldigt ointressant men det är faktiskt ganska skönt, han har dock fattat grejen med gåstolen nu.....ojojoj. Det går ju superfort OCH han når saker han inte nått förut....

Efter BVC var vi inne i Uddevalla och lunchade med vår kompis Peter, sen fick Noah lunch hemma hos farmor & farfar (som inte av hemma). Efter det blev det affären och Noah satt i kundvagnen för första gången, snacka om stora ögon DET va roligt. Sen hem och försöka få Noah att sova...men det gick inte alls bra så vid 6 tiden hade vi en mkt övertrött men glad bebis är hemma som tillslut sov i ungefär 20 min (enda sovstunden på hela dagen, vilket var alldeles för lite) sen va det full rulle igen.

Inatt har han sovit väldigt dåligt, gråtit lite sömnen och jag har hostat och säkert stört honom så han kom in till oss redan vid ett inatt, men det hjälpte inte mycket alls...beror nog på allt han var med om igår, mycket att bearbeta.

På lördag tänkte vi att Noah skulle få testa att vara hos sin farmor och farfar över natten, vi åker ju till London om exakt 2 veckor!! Men jag och Martin har inga direkta planer på vad vi ska göra, några förslag?? :)

Nä nu blir det frukost sen en härlig promenad!!

Kommentarer

Jennie sa…
Oj, vad mycket han kan lillkillen! =) Em ligger fortfarande på golvet som en plattfisk, men hon tar ju sig framåt iaf. Några tendenser till att sätta sig finns dock inte... Men det kommer väl =)

Förslag på vad ni kan göra en hel natt utan Noah- Öva på bebis nr 2 ;)

KRAMAR!!!!
smurfenlina sa…
haha, tack för tipset :)

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!