En liten smilfink..

...ligger brevid mig här i sängen och pratar. Trots att hans näsa är full med snor och han just fått en alvedonsupp :( Jag själv har halstont och äter ipren och dricker te. Tror det blir mkt mys i sängen idag :) Sent igår kväll var Noah jätteledsen, han kunde inte andas genom näsan så han kunde inte sova, så svårt när man inte vet om det gör ont i halsen eller om det "bara" är snuva. Men det hjälpte iaf med alvedon och sen sov han gott några timmar. I morse blev han lite ledsen igen när han skulle ta flaskan, svårt att vara vrålhungrig men inte kunna andas genom näsan...men nu är han som sagt glad.

I tisdags var det babysim och det stora dyket! Det gick hur bra som helst och han såg ut ungefär som vanligt när han kom upp ur vattnet, lite förvånad på sin höjd. Men han har verkligen förstått det där med att hålla andan. Mormor var med och tog en massa kort så jag ska allt lägga ut nått här på bloggen, längesen jag la ut bilder överlag här tror jag. Ska bättra mig!

I torsdags var jag på konferens med jobbet, Det började redan kl 13 på Liseberg så snälla farmor & farfar tog hand om Noah tills Marin slutat jobbet. Det hade gått super, han har ju inte varit så glad hos andra det senaste men jag hoppas och tror att det börjar försvinna nu! Konferensen var iaf väldigt rolig och givande, först var vi på Maxxima och lyssnade på lite olika föreläsare, sen öppnade de spelhallen enbarrt för oss så vi fick leka av oss. Efter det blev det middag på Tyrolen. Väldigt trevligt att sitta ner och äta middag och faktiskt ha ett HELT samtal med andra vuxna människor. Kanske inte så att jag lääängtar tillbaka till jobbet men det gav ändå lite mersmak och även lite ny energi.

Nej nu ska jag ta hand om min lille sjukling!
kram på er

ps! jag har fått en utmaning av Polliver men ska fundera lite till :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!