träning och borttappade tänder..

Först till den stora nyheten...Noahs "tand" är borta...den va bara borta när jag tittade och här sitter jag och känner mig riktigt dum....måste ha varit en ihärdig väldigt hård blåsa eler nått...konstigt dock att han faktiskt haft många av symptomen när bebisar får tänder och att den satt nere i mitten där bebisarnas första tand normalt brukar titta fram..jaja borta är den iaf och det är ju ändå en liten lättnad...bebisar behöver inte få tänder innan de ens är fyra månader..ne det tycker jag inte...

Den andra nyheten är att jag faktiskt va iväg och tränade igår, en annan mamma, Anna som jag träffat några gånger nu (Line hittade henne på Bokenäs öppna förskola ;) )går på mamma/barn träning och hade testa-på-gratis lappar så jag testade-på-gratis helt enkelt. Bebisarna låg på mjuka filtar på golvet i en stor hög (vissa va så stora att de kröp runt efter sin mamma) Vi värmde vi upp med lite aerobicrörelser och sen gick vi mammor runt på olika stationer och tränade styrka, mkt va ju inriktat på just de musklerna som man tappar efter en förlossning så det va riktigt bra. Detta va på Sportlife (jag har tidigare tränat på motionshuset) och de har faktiskt ett kort som heter just mamma/barn som gäller 10 tillfällen. Då kan man gå på bara de passen man vill ( till skillnad från från motionshuset som bara har tidsbegränsade kort, vilket ju inte funkar om man bara hinner/vill/kan gå på ett pass i veckan.) Mina endorfiner måste iaf ha rusat i kroppen för jag blev riktigt sugen på träning igen, bra att göra en kombo med detta 45 min pass i veckan och vagnpromenader :)

idag funderar jag på att åka till Vänersborg!!! (har typ aldrig varit där) för jag har två DUKA presentkort som snart inte går att använda pga ägarbyte och vad jag kan se av hemsidan så är det där den närmsta butiken finns kvar för tillfället....frukost först shopping sen!

Kommentarer

Caroline sa…
OUPS! Gud så bra att du skrev det, om DUKA! Vi har presentkort vi fick i bröllopspresent. Detta måste jag fixa snarast. Vill ju inte bli av med massa hundralappar.
Therése sa…
Noah har blivit utmanad! Puss

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!