Det funkar fiiiint...inte

Noah har ju nån liten period nu...det började med matvägran på kvällen och fortsatte med att äta välling i pipmugg/flaska men BARA om jag (mamma) matar.....om pappa ska mata blir det tvärstopp och väldigt ilsket skrik...det är ganska faschinerande egentligen han kan skrika så han nästan inte hinner andas...så tar jag honom efter en stund och då är det lugna gatan och han äter som vanligt ur flaskan...lilla busunge.

Igår va det high life hos farmor och farfar...dom skulle vara barnvakt medan jag gick till frissan och skämde bort mig med klippning och slingning....2 timmar bebisfritt aaaah...Jag var såklart lite orolig efter senaste dagarnas utveckling men jag tänkte att hos farmor och afrfar brukar allt vara såååå bra för han är ju såååååå snäll, världens snällaste unge (deras ord :D ) Kommer tillbax efter en skön stund hos bästa frisören och möts av en ilsk son, två liiite uppjagade farföräldrar som berättar att första timmen hade gått tipptopp, andra timmen...not so good...

Försökt mata-nejtack, bytt bajsblöja-nejnejnej, burit på-dumma dumma dumma.......så kommer mamma....heeeelt tyst, sätter flaskan mot munnen-mmmmmmm gaaaaaaaaaaaah, hur skönt som helst att han blir lugn hos mig men huuur skönt som helst att kunna ha barnvakt...jag hopaps verkligen att det är en KORT fas mhmmm.

Sen sov gullungen i över 1 timma..och när han vaknar....skratt skratt skratt, flört flört flört (Kan för övrigt berätta att han skrattade så där bebis gott för första gången på midsommar när vår kompis Jennie busade med honom!) Well well....idag ska vi till Sofia och hennes två tjejer för promenad!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!