Det där med tänder..

Vår lille älskling är inte sig själv...och I blame the tand!! Han är febrig från och till, han sover väldigt oroligt och vaknar på natten, han har svårt för att äta verkar det som och är allmänt ledsen. Sen kom ju den här värmen oxå...jag vet att de flesta älskar det men med en liten bebis är det sådär...först och främst får de ju inte vara i solen och det kan va rätt kniksigt när det inte finns ett moln på himlen (i förrgår låg vi på gräsmattan under ett paraply). Sen verkar Noah vara precis som sin mamma och vara måttligt förtjust när det blir så här varmt...man blir klibbig, har svårt att få i sig tillräckligt med vätska och alla äckliga småkryp kommer fram...(jag gillar sommaren egentligen..det gör jag)

Igår kväll grät han hysteriskt som om han verkligen hade ont någonstans hur
länge som helst, tillslut fick jag hålla honom i famnen liggande och vagga honom tills han somnade alldeles varm och utmattad, så inatt har han fått sova i bara blöjan under ett lakan och det verkade gå hem. Vid 00.30 ungefär kunde jag själv lägga huvudet på kudden och somna..han vaknade runt 05.30 imorse och ville ha mat och sen igen 08.30...Pratade med bvc och Ann-Christine trodde inte det berodde på tanden utan lät mer som en förkylning, möjligtvis luftrörsinfektion, men hon tyckte vi kunde avvakta och hålla koll på febern under dagen...

En rolig sak har jag iaf att rapportera, i år skall vi få sommarpresent av jobbet! Vi fick välja bland tre riktigt fina saker (en ljudbok, kylväska eller strandmadrass) men jag valde en kylväska, en turkos :)





Kommentarer

Jennie sa…
Men jösses! Förlåt! :) Tänker inte på att du är gift och har bytt efternamn... *skäms litegrann*

Åh, håller han på att få en tand?
Krama honom från mig!

Jo, jag tycker allt hon har blivit lite brunare, men det tycker inte Tobbe så jag vet inte... :)
smurfenlina sa…
haha, ingen fara vännen :) knappt att jag kommer ihåg det ibland!

Jag tycker absolut hon ser brunare ut!! åh jag längtar tills vi ska ses!!
Antis sa…
... och jag tycker det låter som tänder jag! De sk "experterna" hävdar ju fortfarande att tandsprickning inte känns... det där förstår jag inte alls...varför skulle de INTE bli kinkiga??? Har tips om du vill ha... plinga isf! Kram!
smurfenlina sa…
Det gör jag absolut Antis!! Men idag är han sitt vanliga babbliga jag efter mycket sömn!! Men det lär väl komma fler gaddar...
Caroline sa…
Aha, du har fått bild på den där korgen du :) Jag valde också en sådan, fast en svart. Så tråkig är jag! (Fanns ju ingen cerise...haha)
smurfenlina sa…
carro: haha men svart är ju stilrent iaf! Tyckte den gröna va fräsch oxå faktiskt. Bra sommarpresenter i år tycker jag :)

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!