Sedan sist..

Ja, nu har det varit en sån där innehålsrik helg igen! I fredags var jag och noah i Kungälv och hälsade på. han fick jättefina kläder från härliga jobbarkompisarna och det var så gott att se dem igen. Hade ett bra samtal med min chef så nu ska jag verkligen bara slappna av och vara mammaledig. Var en konstig känsla att vara på jobbet, alla ville titta och känna och naturligtvis beundra :) Mkt har hänt sedan jag var där sist, både där och med mig själv...men ändå kändes det som jag aldrig varit borta...men jag längtar INTE tillbaka, jag njuter av Noah nu och det är väl det man ska! När jag kom hem fick vi besök av kusinen Rasmus och moster Kicki en snabbis.



I lördags var vi med ena farbror (Magnus) på IKEA för att beställa hans nya kök. Eftersom vi anade att det skulle vara mkt folk där så lämnade vi Noah hos hans farmor och farfar. Jag har börjat tycka att det är lite knöligt att pumpa ut mjölk nu eftersom det inte känns som att jag ahr så mkt överskott och det blir ju lite mer planerande att pumpa då så att det finns mat när han väl ska äta så efter mkt om och men så bestämde vi oss för att ta med ersättning istället...han åt ju det när han va nyfödd och han tar ju flaska utan problem så varför inte.....IKEA var som alltid roligt och vi kom hem med många bra saker, bland annat deras smarta äggdelare som både gör klyftor och skivor :D Sen fick vi också köpt fina tavellister till Noahs rum som vi ska sätta upp lite fina fotoramar på.

När Martin ringde till barnvakterna på vägen hem så fick vi reda på att Noah absolut inte velat ta den där h
emska ersättningen, det hade mest framkallat lite kväljningar och grimaser....så lite svettig blev allt turen hem. I vanliga fall säger vår bestämda lilla grabb till riktigt ordentligt när han är hungrig men när vi kom fram va det så tyst så tyst och Noah hade somnat i farbror Marcus famn, men när jag väl la till honom så kan jag säga att han var hungrig!! Så allt gick så bra så bra denna gången också!

Efter det så bar det iväg till mormor och morfar där vi fick god födelsedagsmiddag och Noah fick träffa en pissekatt för första gången. Ingen av dem verkade nämnvärt
intresserade av varandra. Får se om vår vän Louise katter är mer intressanta.

På söndagen packade familjen Blom/Berntsson/halva Svan in sig i vår bil och åkte till Bollebygd där det va dags för ännu en födelsedag hos Nena. Jättetrevligt och kul att få se hur hon "bor" där :) Douglas hade två riktigt fina barn som tog hand om både Noah och Albin! Vägen hem gick tyvärr inte lika smidigt. Noah sov inte speciellt mkt och vaknade på halva vägen och var riktigt ledsen, stanande för matpaus men det gick inte alls hem så jag och Millan fick byta plats så att jag satt bak hos barnen (lovar att det va en rolig syn när vi fröknarna smidig gjorde detta) och det gick lite bättre men det var ingen nöjd kille, Albin däremot satt och tittade på alla långtradarna vi körde förbi och tyckte det var tillräckligt med underhållning...härligt!

Dena veckan är ganska lugn, vilket känns skönt, blir nog långpromenad med Line någon av dagarna. Och kanske nån annan kort utflykt...

Over and out i soooolen!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!