Öppna förskolan och hemska sprutor!

Mja inte i den kombon då visserligen men två intensiva dagar har vi i alla fall haft. Igår var jag och Noah ute på äventyr i Henån. Åkte ut till Sofia vid 9-tiden och packade in alla 3 barnen i bilen, Elsa lämnade vi på dagis och sen bar det iväg till Öppna förskolan för första gången i både mitt och Noahs liv. Först fick vi en rundvandring i de fina lokalerna, det fanns bebisrum, ett lekrum för lite större barn, ett pysselrum som man bl.a kunde måla/göra fotavtryck/rita på tyg i m.m, det fanns ett vilorum där barnan kunde sova och man kunde amma i lugn och ro i. Ett fräscht kök med många platser för fikasugna mammor och pappor. Det fiffigaste, ett garage fyllt med barnkläder som andra föräldrar vill sälja, som ett litet blocket fast bara med barnkläder lixom. Det var iallafall väldigt mysigt och jättebra personal. Var med på sånstund och rytmik vilket kändes väldigt givande för oss båda. Noah blev ledsen ett par gånger för det blev nog lite för mkt på en gång men jag tror att han tyckte det var roligt. Blir perfekt nån gång i veckan. Sen åkte vi hem till Sofia och åt god lunch och tog en promenad.

En väldigt bra sak som gjort vardagen lite enklare är att vi nu lånat Sofia & Henkes babyskydd till bilen, vi hade ett som var lätt att montera med ÅH så tungt att bära, deras är bara att klicka i/ur OCH lätt att bära...TACKTACKTACK jag är lycklig! På kvällen fick Noah vara med pappa så mötte jag upp världens bästa Camilla på torp och så köpte jag ÄNTLIGEN skor, har ju rensat ut alla mina gamla så jag hade bara ett fåtal kvar så det va dags, hittade precis de jag behövde!

Idag var det den hemska dagen som Noah skulle vaccineras för första gången, som många säkert förstått är jag en mes när det gäller nålar och Noah (på mig själv har jag inga som helst problem med det) så mamma fick följa med eftersom Martin inte kunde. Snälla söta mormor fick hålla när dom stack och och jag fick trösta efteråt! Men det gick ju så bra och Noah klarade det jättebra, grät inte speciellt mkt..Men nu har han feber stackarn och har sovit massor, när han inte sover vill han ligga nära hela tiden....och det får han så gärna mammas lilla hjärta!

Imorgon om Noah mår bättre ska vi på 8+2 års kalas till sysslingarna som hade Noah på gästlistan :)

kram på er!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!