Kalas!


Hej på er!

Verkar som att måndagar är dagen att blogga för mig, jag har ju såååå mkt annat för mig i veckorna :) Faktum är att det faktiskt är sant, iaf de senaste veckorna! Förra veckan träffade jag bland annat Nena och hennes syster med familj, sen har vi varit hos mamma en sväng. En av dagarna hade vi besök av ännu en familjeliv mamma som bor här i Bokenäs, Johanna vilket va jättekul! Det visade sig nämligen direkt att vi kände igen varandra från grundskolan, det skiljer bara 2 år mellan oss så lite koll hade vi på varandras klass :) Riktigt kul! Hon har en liten Wilma född i december förra året så det blir nog oxå en rolig kompis om ett tag.


I fredags hade vi grillkväll här med några kompisar, vi testade att göra egna hamburgare, supergott blev det! De större barnen såg vi knappt skymten av, de sprang runt och lekte kurragömma eller kollade på film, men Noah va med oss hela kvällen. Han däckade inte förrän halv 12, mer sovmorgon till oss med andra ord :)


I söndags va det dax för lite kalas och jag hade bestämt att vi skulle ha smörgåstårta, så det hade ja gjort, ett recept från månadens buffé, riktigt smaskig blev den :) Mamma hade fixat kakor och jag gjorde tårta. En hallon/mango/passionfrukt/dajmtårta, det ni!!



Noah mår bra men dras med nattlig snuva, så nässugen har varit välanvänd det senaste, mindre populär dock, han blir jätteledsen av det där...jobbigt i mammahjärtat. Men på dagarna verkar det släppa iaf så att han kan andas ordentligt. Idag gjorde vi vår lite längre första utflykt, till Kungälv. Mötte upp Tess och Alva och promenerade till det lunchställe vi skulle träffa jobbtjejerna Anne, Emma och Jenny. Var riktigt kul att se dom igen men det gick alldeles för fort och det blev snabbt trångt inne på den lilla restaurangen, helt smärtfritt va det inte. Så nån lattemamma lär jag inte bli än på ett tag ;)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!