När jag blir påmind...

...om att jag är mamma...om att vi är 3 i familjen...om att Martin är pappa.
Det kan vara så små saker som att...
...Jag vaknar med en liten hand i min hårslinga, eller i BH bandet
...Jag upptäcker att den nya tröjan jag just satt på mig har kräk på axeln
...Jag alltid scannar rummet efter nappar eller kräkhandduk
...Jag gråter så fort jag ser en bebis som gråter på TV
...Jag upprepar väldigt många meningar 2 ggr
...Jag undrar vad vi egentligen pratat om när vi hälsat på någon
...Jag inte kan sova på morgonen även om Martin gått upp med Noah
...Jag hör nästintill alla andetag som Noah tar
...Jag tänker "ni förstår själva när ni får barn"

...Och så oändligt många mer små underbara saker som får mig att le varje gång det händer...Det är verkligen en fin känsla att få vara mamma, små saker som min son gör får mig att pysa av stolthet. En känsla som upptar hela mitt väsen, han är en del av mig, av mig och Martin men ändå sin egna lilla underbara person!


Kommentarer

Johannah sa…
en annan sak som påminner en om att man är mamma är frasen "tänk vad fort tiden går" och det är inte andra som använder den mest, utan jag som mamma... Och tiden går fort, alldeles för fort...
Kram
Johannah
Anonym sa…
Visst är det spännande???/Antis

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!