Nya upplyftande bud!!! Spec.mvc V37

Igår var jag på NÄL igen för TUL och undersökning! När läkaren kollade bebisarna hade tvåan vänt sig med huvet neråt!! Var helt faschinerad för jag trodde nästan att det skulle göra ont om de vänder sig nu! Iaf låg tvåans huvud och lixom försökte trycka bort ettans rumpa från "kanalen". Hon kände väldigt noga på magen och ettan låg faktiskt inte så långt ner som tidigare och var absolut ruckbar så jag har fortfarande lite lite lite hopp om vaginal förlossning.

Sen kände hon på tappen, som hade öppnat sig lite (!!!) OCH hon försökte även trycka på ettans rumpa (alltså inifrån) för att försöka hjälpa den bort...(det gjorde fruktansvärt ont och det kändes som att hon skulle sätta igång förlossningen där och då!)  så kroppen verkar ha börjat ställa in sig för förlossning- kändes SÅ HÄRLIGT att höra!!! Så eftersom vi helst inte vill ha ett akutsnitt iom att vi bor ganska långt från sjukhuset och ska lämna Noah hos farmor & farfar innan så fick vi ett snittdatum.....jag avslöjar inget än men det är inte jättelångt kvar och det känns väldigt väldigt skönt!

Kommentarer

Linda sa…
Å, va spännande! Idag är ju den dagen som jag har röstat på så jag håller tummarna och har inte gett upp hoppet ännu ;) Tänker på er och önskar er allt gott!

Massor av kramar,
Linda

P.S. Tack för julkortet :)
Louise sa…
Spännande! Jag tänker på dig varje dag och undrar om du ligger och föder just den stunden.
Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!