När vi 3 blir 5...

Ja allt (eller något över huvud taget) blir som man tänkt sig. Igår var det äntligen dags för UL av den lill* i magen. På nått konstigt sätt gick både jag och Martin med en underlig känsla i magen. Han var ute och fixade med bilen till kl 23 kvällen innan för han hade en känsla av att "det är bäst att få gjort så mkt som möjligt nu...det kan bli mkt sen" och jag sa att "jag tror det är 1 men jag blir inte förvånad om det är 2", M höll med.

Och mycket riktigt det första vi såg på skärmen var två små bebisar som låg och sparkade, hoppade och vände sig....tvillingar. Vi ska få tvillingar, vi 3 ska bli 5. Känns fortfarande otroligt overkligt, vilket oxå gör det skrämmande och omtumlande. Självklart är vi glada och förväntansfulla, men vi har nog inte riktigt nått den punkten än att det inte är skrämmande. Men som en kompis sa, det finns en anledning till att man är gravid i 9 mån.

Eftersom det är just tvillingar så blir tidsplaneringen lite annorlunda (tyvärr) vi är beräknade till den 10 jan och i regel kommer tvillingar ca 3 veckor tidigare, helt enkelt för att de inte får plats längre och för att moderkakan inte kan ge så mkt näring som bebisarna skulle behöva. Vilket gör att gullungarna kommer komma mitt uppe i jul-och nyårsruschen. Inte för att det kommer bli nån vidare rusch för oss.....jag kommer nog vara så still jag bara kan de sista veckorna. Och hur länge jag jobbar får jag väl oxå se. Har redan ont i fogar och dyligt så bilfärden till/från jobb ser jag inte fram emot.....vet inte riktigt hur jag ska nå fram till ratten faktiskt....:)

Ja...vi har lite att smälta här kan man ju säga!
Semestern är för övrigt bra och på måndag siktar vi på Liseberg med Noahs farmor & farfar!

Kommentarer

Grattis till er ;) Och lycka till
Linda sa…
ännu ett stort grattis! och det e ingen fara att få barn i julruschen :-D Lovisa kom ju den 22dec :-) men jul blev det ändå! med hela familjen samlad hemma hos oss! tur Svärmor tog med maten ;-)
den som var minst glad var nog Christians chef.... inte skoj för honom att bli av med C mitt i julen :-D

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!