Gissa låten...

Noah är vår lilla sångfågel, han älskar att lyssna på musik och om han fick bestämma hade barnvisorna gått 50 ggr om dagen här hemma, hans föräldrar tillåter ca 20 ;) Men nu har han själv börjat nynna på lite visor och i många fall är han faktiskt väldigt tonsäker :) Han har aldrig varit speciellt intresserad av finmotorik, men prat och numera toner är desto mer utvecklat.

Han säger fler och fler ord (som vi förstår) och han pratar gärna långa meningar (som vi inte förstår) och pekar på olika saker. Väldigt kul! Framförallt gillar han att ropa på Martin, om jag ropar "Martin" så springer han efter och ropar "daddaaa daddaaa" tills han svarar. Kul för oss, jobbigt för Martin som tycker att han har två riktiga tjötisar här hemma.

Ja det händer massor med Noah just nu och han utvecklas i en rasande takt, vilket känns bra eftersom han om bara några dagar börjar på förskolan. Inskolningen börjar torsdag och vi är såklart lite nervösa. Men det brukar ju gå bra och vi tycker att förskolan verkar toppen! Hoppas bara att Noah trivs...

Nä, idag har jag gräsklipparuppdrag att utföra så det är väl bäst att jag sätter igång. Killarna är nämligen inne i Uddevalla ochkollar på snabba båtar så om jag gör gräsklippningen fort kanske jag får vilat lite oxå!

hejsvejs!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!