varmt!

Idag har vi äntligen varit på BVC och gjort 2 månaderskontrollen, alla tre!...det var väldigt många människor i ett litet rum idag, först kom disktriktssköterskan och hälsade oss välkomna så följde hon med oss 3 in till BVC sköterskan och hon hade även en student med sig, så mamma fick sitta på en röd liten barnstol långt nere på golvet och svara på frågor om hur det gick hmmm. Men undersökningen gick bra, han vägde inte riktigt lika mkt som jag och Martin gissat på, vi va säkra på över 5 kg men det blev 4940 g och 56 cm så han hade iaf växt bra på längden, lilla hjärtat! Tycker att det händer saker varje dag nu md Noah, han blir stabilare och när han ligger på mage nu ålar han sig nästan lite framåt tills han blir trött och måste lägga ner huvet :) och han har fler och fler svarsljud och liiite fler leenden delar han allt med sig av!

Hmm vad har hänt sen sist då, jo vi har haft besök av Carro (från mitt jobb) som också är mammaledig med sin 9 månaders Josefin, ett riktigt energiknippe som ler hela tiden! Noah va inte riktigt van vid så gälla höga ljud som Josefine lärt sig men som jag sa till Carro, snart är det han som håller låda hehe. Vi ska allt försöka komma och hälsa på dem i Göteborg innan det är dax för Carro att börja jobba igen!

Sen hade vi även besök av Camilla och Albin som var här och lekte med traktorer och släp (favoriten) :)




Idag var jag och Noah hos Line och Edvin efter BVC. Jag va verkligen inte i form för promenad i värmen idag med jeans och hela kittet och i slutet vaknade Noah och va hungrig och blöt så det va allt skönt att komma fram, nästa promenad ska vi va lite bättre förberedda :D. Idag fick jag iaf tagit ett kort på Line och Edvin, ni andra började väl tro att det va våra låtsaskompisar ;) Detta kortet är i deras trädgård där vi satt i gräset under parasoll och åt kaka och drack kaffe, härligt!


Har äntligen fått bort all påskskräp nu, vet inte men varje gång jag tar bort allt pynt både jul och påsk så undrar jag varför jag ens sätter upp det när det är så jobbigt att ta ner det :( men sen när väl högtiderna kommer så är det ju sååå mysigt att ta fram det....:)

Nu går veckan mot sitt slut och det betyder även att det går mot min födelsedag, hade inte tänkt gör nått speciellt på söndag men det hade tydligen min man tänkt....men jag fick inte veta vad och Noah vägrar skvallra :/

På återseende!
kram
Therese



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!