Födelsedagshelg!


Ja, nu i helgen har jag alltså fyllt 27 år känns väl helt ok, men egentligen inte så mkt att fira. I lördags kom Emma min gamla klasskompis och hennes Anders och hälsade på oss, mest Noah kanske ;) Så då tänkte jag att lite kan vi ju fira iaf, så det blev grillkväll och så bjöd vi in Camilla och Jonas och Albin så vi blev ett litet gäng ändå och vi hade jättetrevligt, t.om tårta gjorde jag! Och även fast jag sagt att jag inte skulle ha några presenter så fick jag jättefina saker (se bilden) Sen fick vi även tillfälle att fråga Camilla och Jonas om de kunde tänka sig att vara faddrar till Noah och det kunde dom!! Vi blev väldigt glada och vet att vi valt helt rätt! Dopet kommer vara 13 juni (dagen innan vår bröllopsdag) och blir hemma i vår trädgård, på altanen om det är lite sämre väder. Det blir samma präst som vigde oss vilket var ett krav. Men det kommer bli ett mkt litet dop, bara med allra närmsta familjen och då Camilla och Nena med familjer.


Men tillbaka till födelsedagen, på fredagen fick jag en jättevacker bukett av mina fina killar, men tyvärr var det en blomma där i som doftade (läs; luktade) väldigt väldigt starkt så dom fick åka ut på altanen, mina ögon tårades och nysattackerna haglade, men imorse när jag kom ut i den inglasade luktade det ju så mkt där oxå så då åkte de ut ett snäpp till :( På söndag morgon fick jag en fin present av dem i form av ett kuvert, det var ett SPA presentkort på en massage, sååå härligt det ska jag skämma bort mig med snart! Senare på eftermiddagen hade Martin ordnat barnvakt i form av farmor och farfar och bokat bord på kvarterskrogen i Uddevalla, vi åt plankstek som var mumsigt! Men istället för att äta efterrätten där åkte vi ner till strandpromenaden och satte oss på det caffeet och åt glass och drack kaffe i solen, en väldigt fin dag!



Noah växer och växer och det jag tycker utvecklas mest nu är alla hans ljud, han hittar på nya varje dag och de blir inte bara fler, de blir högre oxå :) Inatt vaknade vi dock tyvärr av en väldigt ledsen Noah som var så täppt i näsan att han inte kunde andas därav lite panikskrik...så jag fick droppa honom i näsan och martin fick snappt fram med nässugen, blev lite bättre, men vi sov oroligt alla 3. Har kollat hans feber och även om han låg lite högre än vanligt är det ingen feber som tur är! Vi får se hur det utvecklar sig...Vi skulle egentligen åkt till Kungälv idag och ätit lunch med tjejerna på jobbet men Therese och Alva fick ställa in pg.a feber så det va bättre att skjuta på det, vilket ju visade sig vara lika bra för oss oxå.

Nej nu ska jag försöka få i mig lite mat!

Kommentarer

Jennie sa…
Åh, GRATTIS i efterskott!!!!! Skäms lite för att jag helt glömde bort...
Caroline sa…
Grattis i efterskott!! Låter som att du blivit rejält uppvaktad!
Men, inte den 13 juni?? Då ska du ju på fest hos mig!!!! Tycker jag då... Fast jag hoppas såklart att Noah får ett underbart dop, så får vi festa en annan gång. :)

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!