Hur det går...

Lite uppdatering om hur det går med "lära sig sova själv" då. Ikväll är vi inne på den 5:e kvällen i rad och jag måste säga att vi är positivt överraskade av de förändringarna vi ser! Först och främst så är Noah fortfarande väldigt ledsen på kvällen och igår tog det en timma innan han sov. MEN hans skrik är helt förändrat sedan första kvällen då han var riktigt ledsen, nu är han ilsken och det är inga tårar längre. Vi går fortfarande in var 5:e minut i början men eftersom hans ilska mycket snabbare rinner av honom nu så väntar vi lite längre eftersom vi eldar på honom mer än lugnar oss när vi visar oss. Så kvällarna är fortfarande riktigt jobbiga.

Men två nätter i rad nu har han sovit i sin egen säng ca 4-6 timmar i sträck, utan att vakna till. Sedan får han komma in till oss och då har han sovit
ytterligare 4-6 timmar! Så han sover längre perioder och han är inte alls lika ljudkänslig längre. Tror att det var det som var problemet innan, han vaknade när han som lättast (vilket tydligen händer varje timma, då har man en djupsömn och en lättare period). Jag märker också att han visar ännu tydligare på dagen att han är trött och han sover bättre även på dagen. Noah är lite trött på dagen (och det är jag och M också, det är psykiskt påfrestande) men faktiskt mer glad! Det känns som en lättnad att det faktiskt ger resultat och än så länge känner vi att vi ska fortsätta. Målet är ju att Noah ska somna i sin egen säng även på dagen sen, men såklart helst utan att vara ledsen. Har hört från flera som testat detta sätt och deras barn mest ligger och småpratar lite för sig själva numera vid läggning, det är dit vi vill komma!

Igår hade vi kalas för M så då fick Noah leka med ALLA sina favoriter, härligt att se hur glad han blir när han får se allihopa!

Som avslutning måste jag Gratta mina goa vänner! Linda och Gustav fick en liten flicka den 16:e tror jag. Och min bästa Camilla och Jonas och Albin har fått en lillebror i familjen igår den 17:e, han var otroligt fin på bilden vi fick! GRATTIS GRATTIS till underverken! ♥


Kommentarer

Anonym sa…
Hej! Har följt er blogg lite då o då. GOtt o höra att det ger resultat. Har gjort likadant med mina barn vilket gått jättebra. En fundering jag hade bara. Sover Noah i eget rum? FÖr vi fick det inte helt bra förrän barnen sov i egna rum...
smurfenlina sa…
Hej Anonym :) Kul att du kikar på bloggen! Japp Noah sover i eget rum, vägg i vägg som tur är!
Linda sa…
kämpa på!
de verkar inte gå så bra med våra planer att hälsa på men nu när jag e hemma så kanske tiden räcker till lite bättre....
kram
smurfenlina sa…
Linda: haha men det är ju så det är, nu börjar jag jobba på måndag men vi är ju lediga helger. Hade varit kul att träffa lilltjejen någon gång framöver!
kram

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!