Hej vad tiden går!

Bara 1 vecka kvar tills jag börjar jobba "på riktigt", ska ju jobba på onsdag också men det blir en mer soft dag att fixa administrativa grejer och se över mina nya butiker jag ska jobba med mm. Det känns väldigt konstigt att jag inte ska vara hemma med plutten på heltid, samtidigt som det känns skönt att inte ständigt vara påhittig och sugen på att leka hela dagarna. För Noah blir det toppen att få vara hemma med pappa som är full av energi och sugen på att vara hemmapappa!

Vad händer annars då...ja vi kämpar på med skrikiga kvällar men som blir kortare och kortare och visar sig väldigt tydligt i fler sammanhängande sovtimmar. Noah lär sig massor varje dag, han ställer sig upp med lätthet mot allt möjligt nu, en stängd dörr idag t.ex. Han säger fler och fler ord, till exempel klocka och gröt. Och han börjar få ännu mer bestämd egen vilja :) Tänderna ploppar upp i munnen nu också och han har 4 st synliga än så länge och på tisdag ska han till tandläkaren för första gången, hur dom ska lyckas se några tänder har jag ingen aning om men de har väl några knep kanske :)

I torsdags kom Noahs goa moster hit och umgicks och busade med Noah, vi hade en mysig dag och sen på kvällen åkte vi till Trollhättan för att träffa Jennie och Linda med familjer! Jättemysigt var det och Noah och Emelie verkade gilla varandra lika mycket som sist för de pussades riktigt gott innan vi skiljdes åt, dom var verkligen supersöta, rätt på munnen! Och lilla Alva var ett 4-månaders litet charmtroll!


På fredagen var det dags för 3:e kursen i babysim och Noah hade nog längtat efter det för han såg ut att njuta i vattnet. Han plaskade mellan mig och moster och dök flera gånger.

I lördags var vi hos Camilla, Jonas och Albin och hälsa
de på väldens finaste lille pojk. Jag blev totalt förälskad, han är verkligen fin! Och vilken känsla det är att hålla en sån där nykläckt liten parvel, alldeles varm och gosig. Jag var så nöjd över att jag lyckats få med mig kameran, men tyvärr inte minneskortet för det hade M satt i hans nya digitala fotoram...så det blev inga kort. Men som tur är ska jag och Nena dit på tisdag redan igen så DÅ ska jag ta kort! Ja vi har allt hunnit med en del sedan sist :) Tittar snart in igen!


Noah borstar tänderna, ska kanske ta med och visa tandläkaren!?!?!?
Får bara hoppas på att majskrokar inte är alltför dåligt för tänderna...



Noah hjälper mamma att plocka upp maten

Kommentarer

Jennie Hellström sa…
Tack för senast! Det var super trevligt!!!

Gud, vad söt Noah är!!!!!! :D
smurfenlina sa…
Tack själva, så himla kul att ses allihopa. Så fina barn vi har! Nästa gång blir det inflyttningsfest då!?! ;)
Jennie sa…
Självklart blir det inflyttningsfest!!! =)
God mat, goda vänner och gott att dricka =)

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!