sömnlösa nätter

Helgen har gått i sömnlöshetens tecken. I fredags fick Noah svinissprutan (själva stickandet gick bara bra, för alla parter ;)) och efter det åkte vi till Johanna och Wilma och lekte hela eftermiddagen. Men på kvällen började Noah bli varm och gnällig och febern höll i sig trots alvedon. På lördagen var han sig själv igen tyckte jag så vi åkte till mormor och morfar som passade Noah medan jag och Camilla åkte till Göksäter för lite shopping.

Det hade gått jättebra fram tills när jag kom tillbaka då var lillen riktigt riktigt ledsen och han började få feber igen. Sen vet man ju inte om han även var öm i benet efter sprutan :(. Jag hade på morgonen upptäckt att även den andra tanden nere börjat titta fram och tandsprickning kan ju även det sätta sina spår. På kvällen skulle jag iväg och träffa några kompisar men det kändes inte bra att ta med honom eftersom han inte alls var sig själv så han fick vara hemma med pappa. Han somnade ganska sent men hade iaf varit på bra humör. Men sen på natten blev han så ledsen och ingenting hjälpte, snoret började rinna och jag tror vi var uppe 2,5 timma innan han somnade av utmattning på min mage i soffan.

På söndag hälsade vi på Mattias och hans mamma i Henån och då var han äntligen feberfri men ganska gnällig och mammig ändå och på kvällen kom tyvärr febern tillbaka. Och natten blev inte så mkt bättre, han var inte vaken lika länge men han vaknade titt som tätt och grät. Stackars snutten han har inte haft det lätt.

Idag hoppade vi över öppna förskolan och var hemma och lekte med Johanna och Wilma istället. Lite gnälligt har det varit och han sover uselt även på dagen. Men wilma är sååå rolig att busa med hon går ju snart redan så Noah blir sugen på att hänga på så idag kröp han på händer och knän en liten liten bit!! Duktig kille!!!

Nä nu får jag nog avsluta detta lite trötta inlägg och njuta av att Noah faktiskt sover!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!