Julpyssel del I

Ja kanske inte så mycket pyssel men julgardiner, stjärnor och adventsljusstakar är iallafall uppe nu och jag njuter. De som känner mig vet att jag bara älskar julen med tomtar, julbak och det mesta annat som tillhör (julstress och julklappsinköp i sista minuten tillhör inte denna kategori) julen.

Noah var inte det minsta med på mina planer att julstöka igår så han grät i stort sett hela dagen. Jag tror a
tt han fortfarande hade en släng av diverse "svininfluensavaccinbiverkningar" men han var så ledsen! Och regnade gjorde det så at försöka ta sig ut var inte så lätt. Så när pappa kom hem på eftermiddagen blev han så lycklig så han klängde sig fast resten av kvällen tills han somnade. Måste ändå säga att han ändå sovit bra i 3 nätter nu, inatt sov han visserligen hos oss hela natten men han sov ändå bra.

Idag har vi haft en mer händelserik dag. Först var vi på öppna förskolan i Herrestad och var med på rolig sångstund. Den första han såg när vi kom dit var Wilma och han gav henne en blöt puss med en gång! Wilma svarade på kärleksförklaringen lite senare med att sätta sig i Noahs knä..kanske ingen jättehit, men a
lla överlevde! Önskar att jag hade kameran i beredskap lite oftare.

Efter det åkte vi till Noahs farfar så att jag kunde åka och vaccinera mig. M gjorde det igår så nu är vi alla vaccinerade, Noah har ju 1 spruta kvar men det blir förmodligen efter årsskiftet. Efter det åkte jag, M och Noah till affären för att köpa massa med mat för att fylla på vårat nästan helt tomma kylskåp (vårt gamla gick sönder förra veckan och har bytts ut mot ett begagnat, ganska fult men helt elektrolux kylskåp).


Till helgen blir det dränering av gräsmattan, får se hur det går i regnet! Önska oss lycka till :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!