Första BVC...

för tjejerna igår, de är fortfarande små men har iaf gått om sin födelsevikt båda två. Thea suger fortfarande inte så bra på mig så henne är det viktigt att vi fortsätter ge bra med ersättning eftersom hon behöver gå upp ordentligt i vikt, hon gick ner ganska mkt de första dygnen. Men hon är pigg och säger definitivt till när något är fel, hon är som en på/av knapp. Hon har ordentliga lungor lilltjejen men blir lugn och fin så fort vi hjälpt henne med det hon vill.

Mollie är ganska stark i kroppen och äter väldigt bra av mig, men hon brukar vilja ha lite mer mat så hon får oftast en slurk ersättning hon oxå. Oftast knorrar hon lite nr det är något som börjar vara fel och det dröjer en bra stund innan hon protesterar högt. Oftast är hon väldigt nöjd bara hon får mkt gos.

Ingen av tjejerna verkar ännu har några magproblem utan äter, rapar och bajsar "som de ska". Detta gör ju mitt och M's liv lite lättare då vi oftast har två nöjda flickor. Men visst, livet som 3-barnsförälder är ganska utmanande och jag har redan känslan av att inte riktigt räcka till. Men jag försöker att inte stressa upp mig utan ge alla tre tid. Visst blir det mest pappa som busar med Noah och får ta flest läggningar men det får nog bli så ett tag. 

Noah är en jättefin storebror och pussar och kramar sina småsystrar hela tiden. Sen blir han frustrerad när både jag och M måste mata tjejerna, ofatst går det bra bara han får sitta med och titta och hjälpa till. Numera står det alltid en stol vid skötbordet så att Noah kan "hjälpa till". Han klappar flickorna på fötterna och slänger blöjan och sjunger för dem...så fin!
Thea, mätt och nöjd!
Morfar & Thea

Noah & Tomten :)

Rasmus, moster Thea & Mollie

Mormor & Mollie

Noah och Lova på nyårsafton!

Mollie!

Nyårsafton!

Våra fina godingar!

Kommentarer

Linda sa…
Kan tänka mig att det är fullt upp med alla, men också så fantastiskt med tre små charmtroll i familjen!

Snacka om att Noah verkligen ser ut som en stolt storebror!

Du får höra av dig när det lugnat sig lite där hemma så får vi ta och ses, men ingen brådska! Kan tänka att ni har fullt upp med besök och annat ett bra tag framöver ;) Puss och Kram, fam. Ljungberg
Louise sa…
Bästa bästa Therese.
Jag fäller en tår här på X2000. Vilket fint inlägg. Mycket kärlek. Och också lite sorgset. Det kommer ordna sig. Det är väl alltid som mest hektiskt till en början? Du kommer räcka till. Det lovar jag. Och ni är ju två.
Skulle hemskt gärna vilja prata med dig snart. Vill ringa men inte störa.
Många kramar
/Louise
Ps. Hälsa familjen.
Anonym sa…
Vilka underbara bilder på era sötisar. Ja Noah ser verkligen stolt och lycklig ut.
Får höras snart och synas när det lugnat sig.

KRAM på er.
Camilla
smurfenlina sa…
Nora: Ni är välkomna! Du får gärna ringa när du har tid, nästan lättare. Blir inte att jag tar mig tid att ringa runt :) kramkram

Louise: Ring!! Om jag har fullt upp så hörs vi bara senare :) kram
Karin W sa…
Vilka underbart söta små barn ni har. Massa kramar till er alla 5 //Karin W
izzy sa…
gud va underbart söta =)

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!