Förskolebaskilusker...

Ja nu har ju Noah börjat förskolan igen och då återgår vi till att bli förkylda familjen. Jag blir alltid "dödssjuk" av de där starka bacillerna....Martin har klarat sig men Mollie och Thea snorar som aldrig förr. Thea blir ju helt galen när man ska torka henne om nosen, samma när man ska torka henne efter matstunden...hon kastar sig bakåt och skriker hysteriskt, då gäller det att vara med....humör- jotack.

Jag har insett att Noah och Thea måste ha en väldigt lik DNA-uppsättning, de är såklart väldigt lika utseendemässigt men även deras personligheter följer varandra väääl. De är lika ombytliga i humöret, har samma sömnsvårigheter osv......Mollie däremot är vårt lilla wildcard. Tjejerna är underbara nu och kryper omkring och ställer sig mot allt möjligt och omöjligt. De kan sitta och pyssla med leksaker ganska länge själva och är supernöjda bara man sitter på golvet hos dem- helst som allmän klätterställning då!De är på allt möjligt som vi aldrig behövt oroa oss för med Noah....:)

Noah är verkligen en fin liten storebror...han spexar och leker och domderar sina småsystrar och det går för det mesta bra....men ibland känner man sig verkligen som en helkass förälder...Imorse var en sån där morgon när det verkligen bara var #fail i allt vi gjorde.....Noah blev arg på mig och jag blev arg på honom vilket resulterade i en ledsen liten kille vid förkskolelämningen. Förhoppningsvis är det bättre när jag hämtar honom senare....Ibland brister lixom bara tålamodet när man kämpat hela morgonen med att få på tre barn kläder, få i dem mat och sen ÄNDÅ inte kommer iväg för att det ska springas omkring och skrikas, putta sina systrar mm mm mm.

Men jag måste verkligen säga att jag njuter mer och mer av få vara mammaledig med mina fina friska goa barn...så nu är det snart såklart dags för Martin att få vara hemma med dem :)

Nu blir det lättlunch! Sparar middagen till senare eftermiddag, för nu kör vi nämligen ICA's matkasse och då får vi allt äta middag tillsammans.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!