En helt annan kille!

Efter den hemska natten hände det något med Noah. Nu har han haft 2 jättefina nätter i rad utan gråt och ilska. Dagarna som följt har oxå varit jättehärliga. Vi har fått vår charmiga glada, busiga, snälla kille tillbaka, eller är han bara på besök !?!?!. Jag hoppas att han stannar. Den där trotsiga, arga, griniga, söta och envisa killen som varit här många och lååånga veckor har varit en riktig utmaning, speciellt med två små flickor hemma...

Tjejerna är absolut på bättringsvägen men de verkar fortfarande trötta. det är man ju själv oxå efter att ha sovit på sjukhus några nätter. Och för deras del har det ju hänt en massa konstiga grejer under tiden så de behöver väl ta igen sig. Igår var farmor här när M jobbade så vi grejade hemma och var ute i trädgården. egentligen ska man vara lite försiktig med frisk luft för tjejernas del men det var så skönt i solen och man märker verkligen hur de njuter och sover superbra i vagnen (speciellt Mollie) så det blev en bra stund iaf. Jag och Noah blåste såpbublor och lekte jage. Sandlådan var ingen hit dock, den var frusen...och nu faller snön utanför. Men jag tror på våren ändå! :)

Kommentarer

Therése sa…
Vad förvånad jag blir! Varför ska ni vara försiktigt med frisk luft för tjejerna? Borde det inte vara bra för deras andning? *Nyfiken! Vad lite man vet...
Härligt att höra att de mår bättre, de är ju ömtåliga när de är så små!

Lille lille Noah! Så mycket som har hänt för en rätt så liten kille som blir stor i andras ögon helt plötsligt.
Påfrestande för alla, men ack så jobbigt för killen...
Vi har också märkt det här hemma på Alva, många olika perioder av trots och ilska blandat med det underbara. Just nu är vi inne i "jag-är-så-liten-så-jag-har-napp-och-vill-bli-buren-och-sitta-i-knät-och-äta"-fasen.

Och då har vi ju ändå inte varit ifrån henne någonting som ni har blivit lite tvingade att göra nu med de små med sjukhus och så!

Stora kramar till dig vännen!
smurfenlina sa…
På sjukhuset sa de att de helst inte ska stå ute och sova i flera timmar om de är hostiga- om det var rått ute. Tror att det kan bli dumt för deras luftvägar. Men på bvc idag sa de att det är bra för dem i plusgrader om vi kollar deras andning ibland! kram gumman
Bitte sa…
Hej! Jag lever ett liknande liv som ditt just nu; en treåring + tvillingar födda 22 mars. Det är inte helt enkelt att få den där större att lyda. Han har hittills varit den mest krävande och är van vid mycket uppmärksamhet. Jag länkar till din blogg, jag hittade hit av en slump! :D

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!