Kärleksförklaring

Det finns så mycket att säga om sina barn, och jag har naturligtvis mycket att säga om mina. Det här är min kärleksförklaring till dem, jag älskar dem mest av allt på jorden. De här små personerna gör mig glad, stolt, förvånad, arg, uppmärksam och LYCKLIG varenda dag!  

Noah
Du är en av de klokaste jag vet, du har alltid något snällt att säga och du menar varenda ord. Jag skulle säga att du brås på din pappa med ditt lugn, vänliga sätt och beskyddande arm. Ibland bråkar vi och blir ledsna och arga på varandra. Men mitt mammahjärta blir ändå lite stolt när du fräser och får utbrott och hävdar dig, precis som de flesta andra femåringar gör. För det visar att du har integritet, stark vilja och en röst. Häromdagen ritade du den allra finaste teckningen av din familj, vi stod där och hade världens största leende allihop och jag blev så himla glad att det är så du tänker på din familj, på oss som älskar dig och ser upp till dig mest av alla. Du ska veta att dina systrar ser dig som en hjälte. Att just du är deras storebror innebär att de känner sig älskade, skyddade, utmanade och speciella. Du är fantastisk.




Mollie
Du har det största hjärta jag någonsin stött på. Du både älskar och såras med hela ditt sinne och din kropp. Du gråter när dina syskon gråter och du skrattar när dina syskon skrattar. Och vilken styrka du har, du springer hoppar och skuttar som att varenda liten muskel i dig dansar hela tiden. Du kan inte förstå varför du skulle sitta still, och egentligen- varför ska vi sitta stilla? Jag älskar att du alltid har en varm kram att bjuda på, du verkar alltid veta när något behöver en mjuk klapp på kinden. Jag är så stolt över ditt mod att våga säga nej till saker som du inte går med på eller gillar. Ibland blir du otroligt förorättad och du har så många känslor i dig som bara måste komma ut. Jag älskar att du låter dem göra det. Du är bomull för dina nära, mjuk, varm och omtänksam. Du är fantastisk.


Thea
Det finns så många nyanser av dig min älskade flicka. Du har ett rosa skimmer omkring dig som verkar avväpna alla du möter. Du har ett temperament som heter duga men du visar inte det så ofta. Du lyssnar på andra men du har också så otroligt mycket själv att berätta. Så många reflektioner som lär både mig och din pappa ett och annat. Ibland tror jag att du upplevs som lite slug av dina syskon, men de älskar också att du inkluderar dem i allt du hittar på. Ibland verkar det vara du som får den här familjen att gå runt, att göra det de ska och lyssna när vi behöver lyssna på varandra. Du är en medlare utan dess like, men lika mycket en uppfinnare av lekar. Du har en pysslig själ som jag beundrar och förundras över, jag älskar att du har mer tålamod än jag någonsin haft. Du är fantastisk.


Kommentarer

Lena Blom sa…
Fina ord om fina barn.

Populära inlägg i den här bloggen

2015

4 år idag!